DSC06382

UNIEK!

Speciaal, eigenaardig, buitengewoon, origineel, uitmuntend, specifiek! Allemaal woorden die jou als prachtig persoon omschrijven.

Gitaarles Knoppert heeft één doel en dat is iemand gitaar leren spelen. Wie dan ook, jong of oud, iedereen! Maar juist ook die ene ‘speciale’ jongen of dat meisje. Het meisje met autisme of ADHD. Die jongen met concentratieproblemen of het syndroom van down. In de afgelopen periode heb ik gemerkt dat iedereen zo zijn eigen bijzondere verhaal heeft, maar ook zeker dat juist muziek dan zo helpt. Muziek geeft rust en ruimte in je hoofd, het geeft je lucht om met een positieve blik naar andere dingen te kijken.

Gitaarles Knoppert probeert met de juist ‘speciale’ kinderen samen een manier te vinden om gitaar te leren spelen. Zo gebruikt Gitaarles Knoppert verschillende eigen lesmethodes om samen tot een goed resultaat te komen. We bespreken tussentijds de vorderingen, zeggen alles wat we denken en vinden. Iedereen mag zich vrij voelen in wat hij/zij zegt, en mag zijn wie je bent! Bij het maken van muziek komt er bij kinderen vaak veel los. Gitaarles Knoppert helpt om daarbij samen met het kind vertrouwen te krijgen in jezelf en op de ander, je kwaliteiten te herkennen zodat je in je kracht komt te staan. Maar vooral dat het kind gaat leven vanuit zijn of haar hart en mag weten: ‘ Ik ben UNIEK!’

Om het gitaar oefenen te stimuleren, want het is vaak lastig daarin de juiste weg te vinden, werkt Gitaarles Knoppert met een oefenschema. Een schema waarmee afspraken worden gemaakt met de leerling. Als er geoefend wordt, mag er elke keer weer opnieuw een sticker geplakt worden. En een volle kaart wordt beloond!

Oefenschemaschema 57114864_2008918525880454_7949585617053024256_n